Kalkulator FPS

Energia kinetyczna:

0,20g

0 fps

0,23g

0 fps

0,25g

0 fps

0,28g

0 fps

0,30g

0 fps

0,32g

0 fps

0,36g

0 fps

0,40g

0 fps

0,43g

0 fps

0,45g

0 fps

0,48g

0 fps

0,50g

0 fps

CQB

Szturm

Karabin maszynowy

DMR

Karabin snajperski

Faza pierwsza

0m

Skuteczność: Bezproblemowy Headshot

Bez większych starań trafisz dokładnie tam, gdzie celujesz.

Kulka powinna dolecieć do celu po idealnie prostej trajektorii.

Ustawienie Under/Over Hop nie powinno mieć znaczenia.

Faza druga

0m

Skuteczność: trafienie w poruszający się cel

Najpewniej trafisz w cel 50x40cm bez większych starań, nawet jeśli będzie się poruszał.

Kulka powinna dolecieć do celu po stabilnej trajektorii wykorzystująć stabilizację poprze Hop Up.

Ustawienie Under/Over Hop może mieć wpływ na miejsce trafienia.

Faza trzecia

0m

Skuteczność: Trafienie w sylwetkę

Trafienie w cel 50x40cm może wymagać korekty/nadstrzału, ale z pewnoscią trafisz w statyczny cel. Trafienie poruszającego się celu wymagać będzie korekty.

Poprawnie ustawiony Hop Up jest niezbędny do osiągnięcia tego dystansu.

Ustawienie Under/Over Hop ma duży wpływ na miejsce trafienia.

Zasięg teoretyczny

0m

Skuteczność: Zasięg teoretyczny kulki.

Dostrzelenie do tego dystansu wymaga doświadczenia i odpowiedniego ustawienia przyrządów celowniczych. Trafienie w cel to już sztuka.

Aby dolecieć do tego dystansu konieczne jest maksymalne wykorzystanie efektu Hop Up.

Ustawienie Under/Over Hop ma krytyczne znaczenie.

Objaśnienie:

  • Kalkulator ma charakter teoretyczny i interpretacja wyników zależy od Ciebie. To że kalkulator twierdzi, że replka o danej mocy ma 60m zasiegu nie znaczy, że Twój realny wynik nie może być większy/mniejszy
  • Kalkulator przenaczony jest dla szacowania zasięgu "Standardowych" replik wykorzystywanych w rozgrywce - repliki budowane dla bicia rekordów zasięgu to inna bajka :)
  • Podana wartość zasięgu teoretycznego definiuje odległość w której kulka DOTKNIE PODŁOŻA.
  • Wysoka trawa lub krzaki, niesprzyjający wiatr, niskiej jakości Hop Up itd. znacznie ogarniczają zasięg "skuteczny" repliki.
  • Kalkulator zakłada, że strzał oddany został idealnie równolegle do podłoża.
  • Kalkulator przyjmuje ograniczoną ilość zmienych - nie jest prawdziwym kalkulatorem balistycznym.
  • Kalkulator przeznaczony jest dla replik airsoftowych od 1.00J (328FPS@0,20g) do 3.34J (600FPS@0.20g) - im bliżej granicznych wartości, tym bardziej przekłamywany może być wynik

TODO:

  • Kwalifikacja repliki względem limitów
  • Dodanie cech właściwych dla replik w danej klasie
  • Wyznacznie funkcji matematycznej, która uwzględnie opory powietrza i znormalizuje rozrzut zasiegi dla niskich i wysokich wartości
  • Stylizacja.
  • Implementacja zmiennych różnych środowisk

Pytania, błędy, uwagi, chcesz dodać limity dla swojego środowiska? Napisz kontakt@asgbox.pl